16 Rotorua - Whakapapa village (Tongariro national park)

19 januari 2016 - Whakapapa Village, Nieuw-Zeeland

Afgelopen nacht heeft het flink geregend. Nu is het (even?) droog.

We rijden vandaag verder naar het Zuiden en vertrekken rond 10.00 in de regen.

Na een haf uur komen we bij een ander vulkanisch park: Wai-O-Tapu. Heel bijzonder, zie de foto's. Ook daar stinkt het enorm naar zwavel. Anderhalf uur later kijken we uit over het gigantische Taupo meer (2x zo groot als het meer van Geneve?). Het is nu prachtig weer!

We rijden dan ook even naar de Huka falls, waar het Taupo meer uitstroomt in de Waikato rivier. Het is een kloof waar het water zich door perst met ontzagwekkend geweld.

Dan verder naar het Zuiden langs de Oostelijke kant van het Taupo meer. Bij Turangi verlaten we het meer en gaan verder naar het Zuiden door naar het Tongariri national park.

Naarmate we het park naderen en langs steile wegen vorderen richting Mt Ruapehu (de hoogste piek in het park) neemt helaas de bewolking toe.

Als we aankomen in Wakhapapa (1.000m) is het zwaar bewolkt en fris. We maken een korte wandeling in de regen die inmiddels ook hier valt. We eten wat in de camper met de verwarming aan! Hopen op beter weer morgen.

Het was een fantastische dag met prachtige natuur!

1. Jetty sprecher:
    19 januari 2016
    Wat jammer van de regen, maar jullie hebben gelukkig toch nog mooie tochten kunnen maken, zoals te zien is op de foto's.
  2. Ido & Marion:
    19 januari 2016
    Was even de link kwijt.
    Zo te zien, behoorlijk afzien.
    Trouwens, komen jullie morgen schaatsen {op natuurijs :-) }
    Wij houden het intussen maar bij Nieuw Zeelandse Sauvignon Blanc.
    We blijven jullie volgen. Intussen, geniet.
    grtjs
  3. Arthur:
    20 januari 2016
    Fascinerend landschap....aanzienlijke afstanden...mooi om jullie een beetje
    te volgen op deze manier..... bij 2 grrrrr. Celcius!Have fun!!