21 Kaiteriteri en Abel Tasmanpark (1)

24 januari 2016 - Abel Tasman National Park, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen lekker uitgeslapen en rustig ontbeten voor de camper. Is bewolkt maar warm (27 gr). Gaan straks met boot 10 km zuidelijker naar de baaien van het Abel Tasmanpark. Daar laten we ons in een van de baaien afzetten en aan het eind van de middag weer ophalen.

Rond 12.30 vertrekken we. Ruim half uur varen met korte stop bij de 'Split apple' (zie foto) en bij een eilandje met pluizige zeehondjes (schattige beestjes). Aankomst in Anchorage bay is overweldigend mooi. Een vrijwel verlaten strand met azuurblauwe zee.

Van Anchorage bay maken we een hike naar de volgende baai (stijl omhoog door tropisch woud en dan weer stijl naar beneden. Gelukkig is het nog steeds bewolkt. Tepukatea bay is, zo mogelijk, nog mooier. We genieten van het uitzicht en lopen de hele derech terug naar Anchorage bay. Daar aangekomen breekt de zon door. We lunchen brood met tonijnsalade, meegenomen in de boordevolle rugzak. Het wordt nu echt heet! Ik ga zwemmen in de zee, heerlijk en het ultieme vakantiegevoel: op je rug dobberen in een tropische baai.

De boot haalt ons weer op om 17.00. We zitten nu (18.00) bij de camper met een koud biertje en het is nog heerlijk, zo'n 24 gr.

Gaan straks klein hapje eten op terras van tentje met uitzicht op zee. Was weer unieke dag!