4 Singapore (2)

7 januari 2016 - Singapore, Singapore

Vanmorgen met metro onderweg. Op straat en in metro geen snippertje papier op de grond (en dus ook geen kauwgum en peuken). De metropoortjes zijn op knie-hoogte, maar niemand die er overheen springt ...

Zinderend warm en vochtig, inderdaad een sauna met gevoelstemperatuur van 39 gr!

Eerst naar Chinatown. Veel (onappetijtelijke) eettentjes en een enkele tempel. Groot gebied met marktjes en winkeltjes.

Daarna naar Litlle India. Veel winkeltjes met traditionele gouden sieraden. Overal intense kruidenlucht

Vanmiddag naar de omgeving van de Marina Bay geweest. Daar staat een krankzinnig hotel (Marina Bay Sands Hotel) bestaande uit 3 torens met daaroverheen een complete tuin (met zwembad) met de afmeting van een half voetbalveld. Aan de voet van het hotel ligt een mega-shopping centrum. De PC Hooftstraat is maar een armoedige bedoening vergeleken met de luxe winkels die je daar ziet.

Hebben inmiddels 'korte pootjes' en blijven vanavond in Italiaans tentje in Orchard street en eten salade. Luisteren nu op hotelkamer naar prachtige muziek via Spotify / Bose boxje.

1. Greet israels:
    8 januari 2016
    Eindelijk kan ik nu mijn i pad weer gebruiken.
    Jullie hebben de stad wat verkend. Wel een beetje anders
    Dan amsterdam !
    Foto's ga nu rusrig bekijken.
    Ik had een enorme storing op de pc Ronald is bijna 2 uur aan het
    repareren geweest
    Tot het volgende bericht. heel veel liefs Greet
    Geniet er van !