29 Wanaka - Queenstown

31 januari 2016 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

We verlaten het heerlijke Wanaka meer en gaan naar Queenstown, een flink stadje tussen de bergen op ruim een uurtje rijden. De hemel is licht blauw, de zon schijnt en het is tegen de 30 gr!

De rit blijkt door een a-dem-benemend berglandschap te gaan. Op het hoogste punt zien we in de verte Queenstown aan lake Wakatipu liggen. Dan volgt een kilometerslange extreem steile afdaling die eigenlijk een beetje teveel is voor onze vrachtwagen, maar in z'n 1e versnelling lukt het net met een boel bijremmen.

In het voorstadje 'Frankton' bekijken we een nogal rommelige camp site en besluiten dat we behoefte hebben aan een eigen douche & wc en dus nemen we een heerlijke kamer in het Novotel aan het meer in het centrum van Queenstown.

Een aardig stadje met een mooi strand in de blakerende zon. We lunchen wat in een tentje op het strand en bekijken de winkeltjes.

Liggen nu even heerlijk op de kamer. Straks visje eten. Moeten dan wel vest aan, want als de zon achter de bergen verdwint koelt het snel af.