30 Queenstown - Curio bay

2 februari 2016 - Curio Bay, Nieuw-Zeeland

De zon schinjnt in Queenstown en we ontbijten in een tentje aan het meer. Nog even naar de winkeltjes kijken.

Om 11.00 uur op weg naar Curio bay. Dit is het meest zuidelijke puntje van het Zuidereiland van Nieuw Zeeland. We rijden plm. 3,5 uur. Eerst langs het enorme meer van Queenstown en dan door een heuvelachtig landschap. Nu voor het eerst eens geen bergpassen! Onderweg alleen even gestopt voor crackertje met Camembert.

Om 15.00 komen we aan in Curio bay. We staan op een klif aan de oceaan. Aan de kant van de baai is een mooi breed zandstrand. We zien direct al dolfijntjes in de baai.

Om 18.00 gaan we kijken hoe de pinguins, die na een dag fourageren aan land komen om hun jongen te voeden. En ja hoor, 3 eigenwijze 'yellow eye' pinguins gezien! Een van dichtbij (zie foto). Het is nu mooi helder weer de zon schijnt en er staat een koude wind uit zee. Na een uurtje (met warme vesten) op het strand pinguintjes kijken gloeien onze wangen. Nu pasta'tje eten in de camper. Nb er moeten hier ook zeeleeuwen zijn. Misschien zien we die morgen.