32 Curio bay - Dunedin

4 februari 2016 - Dunedin, Nieuw-Zeeland

Rond 10.00 vertrokken van Curio bay na een laatste blik op deze unieke baai in de Catlins met z'n dolfijntjes. We rijden in noordelijke richting langs de oostkust van het zuidereiland. Ook hier nemen we terloops een paar bergpasjes.

Na een uurtje stpppen we in New Haven en maken een wandeling naar een baai met een strandje. In het zonnetje liggen moeder en dochter zeeleeuw heerlijk te relaxen langs de waterlijn. We gaan (op gepaste afstand) zitten kijken naar het mooie plaatje.

Na kwartiertje eerst een kopje capuccino in Owaka (5 huizen en 1 cafe), dan gaan we door naar Kaka point.

Kaka point is dorpje aan (weer) een mooie baai. We rijden over een smalle bochtige niet geasfalteerde en steile weg tegen een klip op. Daar is Nugget point met een vuurtoren op de klif. In de baai is een kolonie 'yellow eye' pinguins. We lopen een steil pad af naar het strand. Het is 15.30, dus nog een beetje vroeg voor 'volgevroten' pinguins om terug aan land hun jonkie's te voeren. Vlak boven het strand kunnen we vanuit een 'observate-hut' net een (vroege) pinguin uit het water zien komen.

Het is inmiddels gaan regenen en we rijden door naar Dunedin (waar de Catlins eindigen), waar we rond 17.00 aankomen. We trekken iets warmers aan en eten een hapje in Dunedin, een aardig studenten-stadje zonder veel pretenties.