33 Dunedin - Portobello (Otago Peninsula)

5 februari 2016 - Otago Peninsula, Nieuw-Zeeland

We ontbijten in het centrum van Dunedin en lopen nog wat rond, maar het is een beetje een 'gat', op het centrale plein 'de Octagon' na. Op het programma staat de Otago peninsula, een schiereiland bij Dunedin.

Het is niet ver, maar voor we het weten rijden we op een smal weggetje zo steil naar boven dat we ons afvragen of de camper het wel trekt. Natuurlijk weer schitterende uitzichten op de baaien aan weerszijden van het schiereiland. We moeten naar het uiterste puntje: Taiaroa Head.

Daar gaan we een onverharde weg op, nog verder de klip op. We kruipen naar boven en bereiken Taiaroa Head. Daar komen we aan bij een natuurorganisatie die met 4-wheel buggies afdaalt naar de baai om daar zeehonden en pinguins te bekijken. Het is een bijzondere ervaring om met zo'n buggy naar beneden te hobbelen. We worden niet teleurgesteld. We zien talloze zeehonden zonnebaden op de rotsen. Heel bijzonder is de aanwezigheid van een 'zee-olifant'. Het enorme beest (plm 1.500 kg volgens de gids) ligt tegen de rotsen aan te schurken om z'n oude huid kwijt te raken. We zien ook een yellow eye pinguin kuiken.

Daarna rijden we 10 minuten naar Portobello midden op het schiereiland. We gaan heerlijk in de zon voor de camper zitten lezen. In Portobello (3 huizen) is een restaurantje waar we onverwacht lekker eten.

1. Jetty sprecher:
    5 februari 2016
    Je durft wel Op die smalle onverharde wegen!!
    Leuk om al die verschillende beesten te zien in hun eigen leefomgeving.
  2. Greet:
    5 februari 2016
    Rob,er wordt heel wat van je stuurmans-en reisvaardigheid vereist.
    Maar jullie worden wel beloond voor al dat moois dat jullie zien.
    Sja.Sja G
  3. Ronald:
    5 februari 2016
    Zit de zeeolifant, de zeehond of de pinguin nu voor de camper?